KNIP NATHALIE!

Hej! Igår så låg jag från 7.20 till 13.30 utan att en enda bm, sköterska eller läkare kom in och pratade med mig, jag ringde på klockan vid lunch för då hade droppet vart bortkopplat såpass.länge så de "onda:kraftiga" värkarna började då komma tillbaka. Barnmorskan som va på morgonen sa till mej att jag skulle larma om de onda värkarna började. Det gjorde jag och in kommer en ny barnmorska, jag talar om att jag börjat få kraftiga sammandragningar igen och att bäckenet samt ljumskarna gjorde förbaskat ont, då skrattar den jävla ragatan och säger "ja, men de är ju inget farligt har dom ju sagt, trodde du att detta va en dans på rosor"... Jag blev så jäklans paff och besvärad så jag började ju störtlipa, så säger man ju inte. De va ju dom som sa till mej att jag skulle höra av mej å när jag väl gör det då blir jag idiotförklarad, nåväl, kärringjäveln gav mig två Alvedon och sa att de skulle hjälpa, de gjorde det inte.... Efter ytterligare 4 timmar blev jag inkallad på gynn-ul för att se om m.etappen hade förkortats något mer. Som tur va låg den på samma som 10 timmar tidigare. Jag fick även göra en kurva och den visade att jag hade krftiga sammandragningar och att de kom tätt men läkaren sa att så länge inte den har förkortats mer så kan jag åka hem. Jag får dock inte röra mig, ska ligga still så mycket som möjligt. Jag får inte röra/massera magen för de stimulerar och kan köra igång det hela och jag får inte heller ha sex , massage på hålfoten är heller inget bra så de är också förbjudet. Så mitt liv består av att äta choklad och rulla tummarna. I natt fick jag inte sovit något vidare (som vanligt) de är inte lätt att sova när man har sammandragningar/förvärkar var femte minut och de känns som man är en mask som rullar runt i sängen...men men bara att bita ihop, har ju blivit tillsagd att njuta av graviditeten...blir smått förbannad på folk som säger till en att man ska ge sig och att man ska ta vara på tiden som är kvar. Känner inte en jävel som njutit av sin graviditet när den mått så dåligt som jag gjort/gör eller haft liknande besvär. Man kan ju fortfarande vara lika glad och stråla trotts att man inte njuter!!!! Dom tur är vet jag att de inte bara är jag som inte har njutit av själva graviditeten så det där skitsnacket stämmer inte det minsta :) det viktigaste är att man njuter och tar vara på tiden efter förlossningen :) Puss på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0