Färdigbakad bebis

Jahopp nu ligger jag här igen.. Jag som sa till mamma att jag inte skulle komm in till förlossningen innan det va dax, men oj så fel jag hade... Igår morse va vi hos barnmorskan, där visade sig att bebis hjärtslag va skyhöga. Först så tog hon inte det på allvar men sen såg hon att jag hade kraftiga sammandragningar väldigt ofta under den timman vi va där. Min bm har en student med sej alltid och som tur är va hon på sin vakt och efter många frågor från hennes sida och funderingar, förstod min bm att de va nått på tok. Det va ju bara att sätta sig i bilen igen och åka Till Borås. Fick börja ligga med kurva och den visade ju då att sammandragningarna va konternueliga och kraftiga och att bebis va lite stressad. Efter 2 timmar i kurvan va de dax för gynnundersökning , de gjorde dom för att kolla hur mycket m.etappen hade förkortats, den va på 2,7 cm vilket va bra dock sa han att den kan ha vart 4-5 från början så man vet inte om den har påverkats.. Efter gynn-ul blev det vanligt ul, bebis hade fixerat sej och hade visst bestämt sig för att vara färdig. Allt såg bra ut och storleken va normal men alldeles för litet för att klara sej helt och hållet själv så han sa att de måste stoppas så länge som möjligt och att jag skulle få nån slags spruta som skyndade på bebis lungor ifall de inte går att stoppa så länge.. Jag blev iaf inskriven och fick ett övernattningsrum, jag fick börja med injektioner i skinkan som skulle stoppa värkarna. Vid 7 åkte Jimmy hem och jag fick då göra en kurva igen, den visa också att värkarna va konstanta, jag fick gå på gynnundersökning igen för att se om den där grejen hade förkortats men den va på samma som tur va :) dom besluta att ge mig dropp istället för injektionerna , för sprutorna försvann såpass snabbt. Natten va sömnlös och bestod av hjärtrusning, kändes som jag inhalerat 4flaskor brecanyl, à helt ute å sväva och spydde... På morgonen va de dags för kurva igen och dom koppla bort droppet , nu har de dratt igång igen men troligtvis så får jag komma hem imon eller senare idag och ska då ligga och då får jag medicin som ska skjuta upp förlossningen. Nu håller vi tummarna att bebis håller sej inne tills 1/1 iaf :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0