LÄNGTAN är ENORM hemma hos familjen Andersson/Jansson <3

Heej!

Ja då har man vart "mammaledig" i hela tre dagar...jag har inte börjat klättra på väggarna, är för trött för det, men har väldans kli i fingrarna, måste ha nåt att göra hela tiden. Det är tur att jag går hemma just under denna tiden, då ska de pyntas , bakas julgodis, göras sillsallad till julafton, handla julklappar och slå in massa fina paket. Detta gör att tiden går lite fortare :) dock har jag inte börjat med själva julgodiset som ska vara till julafton , men har ju några dagar på mej :) ska baka cornflakeskakor, chokladpuffar, knäck och chokladdrömmar :) sen ska jag ge mej på nån jultårta av nåt slag.
Jag ÄLSKAR verkligen julen , har i alla år vart min favorithögtid, tror även mina föräldrar älskar den :) vi äter alltid världens brakjulfrukost med ALLT man kan tänka sig, sen så har det blivit så de senaste åren att tomten kommit efter frukost, detta pga att vi inte längre köper till varenda kotte i släkten, de tog FLERA timmar att dela ut alla julklappar , plus att vi är FÖR många, de blev bara hysteriskt, man såg inte granen så mycket klappar det va...därför så öppnar vi familjevis, paketen innan alla samlas och istället så kör vi julklappsspelet, där varje familj köpt ett paket för 300:-, jättekul :) ser även fram emot nästa års jul..då har vi en 1åring att köpa massa klappar till , plus att då behöver vi inte oroa oss för en vit jul, det är säkrat...skidåkning och massa lek i snön och mys framför brasan, de blir en bra jul det <3

HUR MÅR DÅ VÅR LILLA SKATT??

Jodå bebis växer så det knakar , är cirkus 45 cm lång och väger dryga 2700gr. Det finns inte så mycket plats kvar för bebis, rörelserna är mer kraftfulla och ibland kan man tydligt se fossingen eller armbågen.

JAG:
Jag har nu mycket svårare att sova, och när jag väl sover så har jag väldigt tydliga drömma, lite läskigt ibland, drömmer varje natt något om förlossning eller om den första tiden.... Broskbensfogarna i bäckenet mjukas upp och detta gör att jag har väldigt ont i rygg och bäcken och mina ljumskar skulle jag helst vilja amputera bort, ajajaj!!!!!

Vi längtar ihjäl oss här hemma, igår skulle vi testa babyskyddet i bilen, vilket inte gick nåt vidare bra.. Fick ringa Pappa och han lova att han skulle kolla på det i helgen , i värsta fall så har vi puckon köpt en bb.stol som inte passar i vår bil..vi visste inte att alla inte passar i alla bilar, utan de läste vi oss till efter att vi redan köpt fanskapet. Men jag tror inte det är nåt problem, utan jimmy satte in den galet :) hoppas hoppas hoppas, så tråkiga pengar att lägga, speciellt om vi behöver göra det igen...

Pussss!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0