Höggravid = RYGGONT

Gokväll!

Jahaaa då är det snart söndag, helgen bara flyger förbi... Har jobbat lite i veckan, dock inte så många timmar, men kände att jag behövde få in lite pengar nu innan bebis kommer :) de va tyvärr inte alla som uppskattade min vistelse på jobbet och hade helst velat se mej i sängen. Men som jag sa så har jag lärt mig att "hantera" sammandragningarna och nu vet jag ju att de inte är så jäklans farligt plus att när jag bara e hemma och ligger ner, mår jag sämre, troligen känner man av de mer då.. Jag har självklart pratat med läkarna om att jobba och dom sa att, så länge du känner att du orkar och inte sammandragningarna blir värre så är det bra att du rör på dej, men att jag måste vara SUPERNOGA med att lyssna på kroppen.
Hur är det då att jobba med en stor ballong på magen???? Jo de är jäklans kul, för dom äldre är som barn, väldigt ärliga :-) så härliga kommentarer jag får dagligen.. I onsdags kom det en liten gubbe som inte vart på avdelningen på ett tag, när han såg att det va "matmor" som jobba så säger han "åhh hej, dej har jag längtat efter, men du....du har gått upp ganska mycket i vikt, du borde äta lite nyttigare, jag säger inte de för att va elak, du är fin nu men borde tänka på va du äter...." så söt :-))) men de börjar oxå bli ett problem att ha en stor mage, jag har lite svår att göra ordning personerna i sängen, när man måste vända och snurra i sängen...de tar liksom stopp och jag når inte fram men ett tag till går nog bra :-)

Som sagt, igår jobba jag 7-14 sen blev det spontanbesök hos frissan , klippte bort halva håret , sååå skönt :-)) sen va de bara att slänga i sej maten. Min underbara bror körde nämligen oss ner till stan. De va förbaskat tur att vi hade chaffis för vi va fanken inte ensamma i Gbg, herrejösses va mycket folk...jul på Liseberg plus idol= KAOS. Men tillslut kom vi fram till Scandinavium :-) det va sjukt coolt att uppleva IDOL live men det är inget jag rekommenderar att utsätta sig för om man e höggravid, de va SÅÅÅ jobbigt, när klockan va halv åtta kändes min rygg bortdomnad och trodde seriöst jag blivit förlamad. Jag grät å grät, de gjorde så ont :( det går inte att sitta så många timmar plus att vi satt på rad 27, en HELVETESTRAPPA, trodde jag skulle föda mellan stolarna...
Kvällen avslutades i sängen med en stor fet påse Mc.donaltsmat och massage <3 tack Jimmy !!!

Men så vaknade jag idag...fy fanken va gårdagen hade tagit på krafterna. Jag kunde inte röra mig. Jag låg platt fall och kunde inte ens vrida huvudet. Insåg ganska snabbt att de va sängen jag skulle ligga i resten av dagen. Kroppen klara helt enkelt inte att både jobba och roa sig, vilket jag borde insett innan jag utsatte kroppen för det.... Men nu har jag iaf legat hela dagen i sängen och har inte lyft ett finger. Sammandragningarna har känts av mer än vanligt, vilket troligen har med gårdagen att göra , men inte såpass mycket att de vart prat om att åka in ...illamåendet har inte vart så kraftigt idag, vilket är skönt . Tyvärr kunde jag inte träffa mina underbara tjejer idag. LIsa kom nämligen ner från Sunne igår och därför skulle hela gänget träffas hos Sandra. Där skulle vi käka, bada badtunna och ha superskoj.. Dom har utan tvekan superkul, önska dock att jag kunde delta :( saknar dom så otroligt mycket. Kan inte fatta att jag och Madde inte setts sen feb, helt jävla sinnes , vi som va som piff och puff, va hände där :,( saknar dej!!!!!

Nu ligger jag i sängen, tittar på "så mycket bättre", äter gratinerade nacos med massa massa salsa, va hade jag gjort utan mon älskade man??????? DU ÄR BÄST <3




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0